Kendisi de fotoğraf sanatçısı olan Amir Hossain Heshmati tarafından derlenen 165 fotoğraftan oluşan seçki, aynı zamanda özgün bir küratöryel anlatımla farklı nesil ve sosyal gruptan 26 kadın sanatçının farklı ifade biçimlerini biraraya getiriyor.
Nihayetinde, fotoğraf kavramına (saf fotoğraf) tek boyutlu bakmak ona haksızlık etmekti
DEVAMIr. Belki de, çok parçalı bir yapbozu bir araya getirmek ve dünyamızı genişletmek için başkalarının görüşlerini görüp duymamız gerekiyor. Elinizde tuttuğunuz şey bulmacanın küçük parçalarından biridir.
Tahran Shirin Galeri iş birlikteliğiyle gerçekleşen sergi, 26 Ocak tarihine kadar görülebilecek.
Önsöz
Bu sergiyi derlemeye karar verdiğim an gerçek anlamda fotoğraf sanatının büyüklüğüyle yüzleştim. Konuyu inceledikten ve ustalarla istişarede bulunduktan ve tartıştıktan sonra kendimi fotoğrafın belirli bir fotoğraf alanıyla sınırlamanın haksızlık olacağını düşündüm.Ayrıca, belirli bir temayla bir seçki derlemek, sanatçıyı sınırlayıp ev ödevi gibi yapmaya zorlayacağından fotoğrafın farklı açılarını olabildiğince göstermek istedim.
Bu nedenle, mevcut şartlar ve olanaklar ışığında, karşı karşıya kaldığım zorluğa heyecanla yaklaşarak aktif İran fotoğraf toplumunu daraltmaya karar verdim ve kadın fotoğrafçıların işlerini davet etmeye karar verdim. Bu, toplumsal cinsiyet ayrımı konusundaki tartışmaları sona erdiren bir yorumdu, çünkü sanat temelde cinsiyete dayalı değildi ve amacımız buna dayanmıyordu. Ancak bazı sanatçıların projeye katılmaması için bir bahane oldu.
Bu seçki, farklı nesillerden ve farklı konulara odaklanmış İranlı kadın fotoğrafçıların eserlerinin gösterilmesini hedeflemektedir.
Fotoğrafın farklı alanlarından gelen fotoğrafçılarla çalıştığımı bildiğim için onları tek bir işle kısıtlamak yerine çalışmalarındaki çeşitli aşamalarda her biri ile birkaç toplantı yaptıktan sonra ortak tercihlere erişmeye çalıştım. Dolayısıyla, her sanatçı, ifade ettiği bakış açısıyla, daha büyük bir sergide küçük bir sergi açmış olacaktı.
Sunumu tamamlamak için sanatçılara burada olmalarının nedenlerini açıklamalarını istedim; bu nedenle hepsine şu üç soruyu sordum:
1-Fotoğrafa ne zaman başladınız?
2-Neden fotoğrafı seçtiniz?
3-Kalıcı bir fotoğrafın karakteristiği nedir?
İlk bakışta bildik klişe sorular gibi görünseler de, gerçekte, bu basit sorular, sürüklendikleri mesleki yolculuklarının en temel sebepleridir. Zaman zaman unuttuğumuz bu temel nedenleri öne çıkararak tekrar tartışmak önümüzde yeni ufuklar açacaktır.
Nihayetinde, fotoğraf kavramına (saf fotoğraf) tek boyutlu bakmak ona haksızlık etmektir. Belki de bu çok parçalı bulmacayı bir araya getirmek ve dünyamızı genişletmek için başkalarının görüşlerini görüp duymamız gerekiyor. Elinizde tuttuğunuz bu şey bulmacanın küçük parçalarından biridir.
Küratör/ Curated by
Elnaz Kasemi
DAHA AZ GÖSTER